08/04/2021 20:01
dima_vy כתב: ↑
אני חושב שכותרת הפוסט שלך מטעה. הבעיה של בזק שהיא שיווקה חבילות בהן מהירות הורדה מקסימלית צריכה להיות בטווח מסוים, אך בפועל לא הגיעה עד גבול התחתון של הטווח הזה, ולכן זאת הטעיה של צרכנים. לא מדובר בכך שהם מוכרים מהירות עד 100 מגה לדוגמה.
...
אתה עובד בזק?
1) ממש לא מטעה. מדובר על מדיניות קבועה של כל חברות התקשורת שלא מוכנות להתחייב בפני הלקוח לספק שירות איכותי.
סוג של בריחה מאחריות ובזק לא שונה מחברות התקשורת האחרות עם סעיפי ה- "עד".
להיפך, בעולם (חוץ מישראל), נהוג לציין רוחב פס ממוצע. כדוגמא, מוזמן לבקר בחברת virgin media ולראות למה אני מתכוון:
https://www.virginmedia.com/shop/broadband/speeds
2) אז נכון, צריך להיות טווח רוחב פס , מינימום ומקסימום אשר מבוסס על Real world test results .
ברגע שאתה מוסיף את המילה "עד" בחוזה ,זה סעיף אי נטילת אחריות אשר למעשה פועל לטובת החברה שמספקת את השירות,
ולא לטובת הלקוח עצמו. וזה כמובן פתח לתביעות, לקוחות עצבניים ועוד שלל צרות צרורות.
אני לא יודע אם משרד התקשורת אחראי ישירות לשטות הזאת. אבל אני חושב שזה גם מאוד תלוי במדיניות פנימית של כל חברות תקשורת.
זה סעיף סיכוי תחת ולא בא לטובת הלקוח. להיפך, הסעיף עובד לרעתו.
דוגמא מעשית פשוטה:
לקוח X מתלונן על בעיות מהירות. מתברר שיש תקלה אזורית ברמת תשתית, לכן הוא מחליט מתקשר לחברת התקשורת ומתלונן על הבעיה.
בחברה אומרים לו: "זה מה יש ולא תוכל לקבל מהירות טובה יותר..."
התוצאה: זה לא מדרבן את חברות התקשורת לבדוק ולתקן בעיות בתשתיות. אם אפשר לחפף תשובה עם המילה "עד" ,
מדוע שמישהו באותן חברות ינסה להתאמץ לפתור את הבעיה? נכון?
אגב! זה הקישור הנכון למאמר העדכני באותו נושא:
https://www.calcalist.co.il/internet/ar ... 31,00.html